8 mars 2012

Hej Björken

Tjena Bjorken!

Hoppas att allt ar bra med er!
Nu har jag antligen kommit fram till Dominikanska Republiken och vi har nu haft nagra fantastiska dagar har.
Som ni ser sa ar det lite svart att skriva vissa bokstaver sa ni far forsoka lasa det sa gott ni kan.

Igar var vi pa stranden hela dagen med nagra personer som vi har lart kanna har i byn. Just nu ar vi pa den ostra delen som heter Cabrera (kolla garna pa en karta).
Har ar det soligt och varmt och pa stranden kan man kopa juice som ar gjorda i farska frukter sa vi satt och drack annanasjuice direkt ur en farsk annanas.
Just nu bor vi hos en tjej som jobbar som larare pa en privat skola har och idag har vi varit pa besok dar hela dagen. Skolan ar valdigt annorlunda har jamfort med i Sverige.
Den har skolan som vi var pa idag ar en av dom absolut basta skolorna har och som ni kan se pa bilderna sa ar det mycket som inte ar som pa Furulund.
Pa en av bilderna ser ni ett vanligt klassrum, det ar ungefar 7-10 elever i varje klass. Eleverna var valdigt intresserade idag nar det kom tre killar fran Sverige och de hade gjort massor av saker till oss.
Dom holl just nu pa med att arbeta med Varlden och olika lander sa det passade valdigt bra att vi kom just idag.
Dom har aven borjat jobba med IT har men dom har inte riktigt kommit lika langt som pa Furan. Det finns en datorsal  med sex datorer dar de far mojlighet att jobba ibland.
Pa en annan bild ser ni deras Bamba och dar far man antingen kopa mat eller ta med sig egen. Det var valdigt roligt att halsa pa dar for man larde sig valdigt mycket om hur det ar att ga i skolan i andra lander.

Jag skall forsoka skriva sa mycket jag bara kan till er nar det finns tid och internet. Jag hoppas att ni jobbar pa bra och att det snart borjar vli var i Partille!
Har ni fragor sa maila mig garna pa johannes_bjorken@hotmail.com sa forsoker jag svara sa ofta jag kan!



Vi hors, Johannes

Inga kommentarer: