6 april 2012

Johannes hälsar!












Tjena Björken! Nu var det ett tag sedan jag hörde av mig. Senast jag skrev så var jag ju i Dominikanska Republiken. Några av er har hört av sig via mail så ni har lite mer koll på läget! Efter Dominikanska Republiken åkte vi till Puerto Rico som är en annan ö i Karibien. Där var vi på flera olika öar och solade och badade. Sen åkte vi till huvudstaden där som heter San Juan och där besökte vi ett gammalt slott. Efter det åkte vi till USA. Även där åkte vi runt lite men vi var mest i Los Angeles som är en av de största städerna i USA. Vi var till exempel på Universal Studios som är lite som en nöjespark, som Liseberg ungefär. Universal Studios ligger i Hollywood och där spelar man in jättemånga olika filmer och allt som man gjorde där hade någonting med en film att göra. Vi fick åka runt i ett litet tåg och se hur dom gör när dom spelar in olika filmer med explosioner och hur man gör filmer i 3D och massa andra häftiga saker. Jag fick också träffa bland annat Bart Simpson, Lisa Simpson, Svampbob fyrkant och Shrek! Självklart var Fiona och åsnan där också. Adrian frågade innan jag åkte om jag kunde hitta några stora leksaksaffärer på min resa och här var det fullt av dom. Jag hann ta kort på några av dom men det var så många så jag kunde inte fotografera alla tyvärr. Efter USA åkte vi till Thailand där vi fortfarande är. Först var vi i huvudstaden som heter Bangkok och nu är vi på en ö som heter Koh Chang. Det är nästan 40 grader varmt här så man får ta det försiktigt i solen. Hur har ni det där hemma? Jag tror ni har påsklov just nu när jag skriver det här faktiskt. Jag hoppas att ni mår jättebra allihopa och som sagt skriv gärna till mig om ni undrar något så svarar jag på det. Ha det bäst, ko och häst! //Johannes

1 kommentar:

Björken sa...

Det kommer bilder efter påsklovet. Johannes hälsar!